Maatregelen Idealis ter voorkoming verspreiding Coronavirus

Het kabinet heeft nieuwe maatregelen bekend gemaakt om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.  Op deze pagina vertellen we wat dit voor jou als huurder van Idealis betekent. We hebben deze communicatie afgestemd met de huurdersorganisatie SFO.

Onze balie is tot nader order gesloten
Je kunt wel gewoon bij ons terecht voor je vragen. Doe dit bij voorkeur per e-mail. Klantcontact is bereikbaar via contactidealisnl. De e-mailadressen van de beheerder vind je op onze hier. Tijdens onze openingstijden zijn we ook telefonisch bereikbaar.

Je kunt je sleutel inleveren in de brievenbus op de Bornsesteeg
Heb je jouw kamer opgezegd? Doe de sleutel dan in de speciaal hiervoor bestemde brievenbus in de hal van Bornsesteeg 1. Deze bevindt zich rechts van de ingang van de Frontoffice. 

Onderhoud gaat door maar kan langer duren
Samen met de aannemers die het onderhoud voor Idealis uitvoeren hebben we de volgende richtlijnen vastgesteld

  • De bedrijven die namens Idealis onderhoud uitvoeren, houden zich aan de richtlijnen van het RIVM.
  • De medewerker klopt of belt altijd eerst aan voordat hij een kamer en/of afdeling binnenkomt.
  • Blijf je reparatieverzoek gewoon indienen via Mijn Idealis. Op die manier komt het verzoek direct terecht bij de betreffende aannemer. Deze bepaalt of de melding wel of niet urgent is. Een urgentie melding wordt zo snel mogelijk verholpen. Wanneer de afhandeling van een niet-urgentie melding wordt opgepakt is niet bekend.
    Denk bij urgent onderhoud aan:
    • Noodverlichting
    • Rookmelders
    • Uitval water of CV
    • Stroomuitval
    • Verstoppingen
    • Gaslucht
  • Heb je verschijnselen die horen bij de symptomen van het Corina-virus en is je reparatieverzoek niet urgent? Wacht dan met het indienen van je verzoek tot de klachten zijn verdwenen.
  • Werkzaamheden die in de algemene ruimtes en/of buiten plaatsvinden, gaan gewoon door.

De gemeenschappelijke ontmoetingsruimtes en kroegen zijn dicht
De gemeenschappelijke ruimtes en kroegen op onze complexen zijn. De reserveringen die hiervoor zijn gemaakt vervallen. Het gaat hier om de volgende ruimtes: Number 3 (Bornsesteeg), Annies (Asserpark), C’mon (Asserpark), Canal 1 (Nieuwe Kanaal), de Hunker Bunker (Dijkgraaf) en de Woeste Hoeve (Hoevestein).

De bakfiets wordt niet meer verhuurd
De bakfiets wordt niet meer verhuurd. De reserveringen die hiervoor zijn gemaakt vervallen.

Extra schoonmaak algemene ruimtes
Wij zorgen ervoor dat in de grote complexen de algemene entrees extra worden schoongemaakt.

Volg de richtlijnen van het RIVM
Zorg met name voor goede hygiëne en beperk je sociale contacten. Maak afspraken hierover met je medebewoners. Vooral als je woont op een afdeling waarbij je voorzieningen deelt.

Laten we samen deze periode doorkomen
Er zijn al enkele zorgen geuit over het feit dat er toch mensen op afdelingen worden uitgenodigd. Ook daar waar voorzieningen worden gedeeld. Doe dit niet, en neem je eigen verantwoordelijkheid hierin. Dringend verzoek: houd je aan de adviezen van de overheid en deskundigen. Spreek medebewoners aan op hun gedrag als dat nodig is en hou elkaar scherp. Ik ben ervan overtuigd dat deze nare periode dan eerder achter ons zal liggen. 

Het is voor ons soms ook even bijschakelen in deze uitzonderlijke situatie. Maar dat neemt niet weg dat we ons maximaal inspannen om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn. En vind je iets wat we kunnen doen? Neem dan contact op met de beheerder. 

Veel gestelde vragen
Kijk hier voor de meest gestelde vragen over de maatregelen en de consequenties hiervan. Heb je een andere vraag? Stuur dan een e-mail naar contact@idealis.nl

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden