Veel gestelde vragen over maatregelen Coronavirus

Mijn reis naar Wageningen is geannuleerd vanwege de aanwijzingen van WUR met betrekking tot de verspreiding van het Coronavirus. Ik wil mijn contract opzeggen
Je kunt je contract via 'Mijn Idealis' opzeggen. Als je inlogt, zie je aan de rechterkant van de pagina de knop 'Opzegging huurovereenkomst' in het groene vakje.  De einddatum van het contract dient minimaal 1 maand te zijn en kan geen vrijdag, zaterdag, zondag of nationale feestdag zijn.  Als je met succes hebt opgezegd, ontvang je een automatische bevestiging via e-mail.

Ik heb mijn contract met succes opgezegd. Maar misschien mag ik niet terug naar huis en moet ik in Nederland blijven.  Kan Idealis de opzegging van het contract afwijzen? 
Stuur een e-mail naar contactidealisnl waarin je jouw persoonlijke situatie uitlegt. We bekijken dan de mogelijkheden en nemen contact met je op.

Kan Idealis de opzegtermijn van 1 maand inkorten?
De normale opzegtermijn van 1 maand is van toepassing, omdat wij leegstaande kamers moeten voorkomen.

Ik ga ervan uit dat ik naar Nederland kom. Gezien het Corona virus pandemie denk ik echter om mijn reis uit te stellen. Ik heb al een huurcontract getekend, wat kan ik doen? 
Het kan een mogelijkheid zijn om je kamer onder te verhuren. Je kunt je kamer alleen onderverhuren voor in totaal 6 maanden per studiejaar. Op onze website vind je het onderhuurcontract en meer informatie.  Als je je kamer niet wilt onderverhuren, moet je het huurcontract opzeggen.

Ik heb voor de kamer betaald, maar heb helemaal niet in de kamer gewoond.  Kan Idealis mij vrijstellen van de huur?
Je betaalt de huur tot en met de laatste dag van jouw huurcontract. Heb je de volledige huur al betaald? Dan storten we het resterende bedrag terug op jouw rekening. Er worden geen uitzonderingen gemaakt.

Ik heb problemen met het betalen van mijn huur. Wat nu?
Is het voor jou op dit moment lastig om de huur te betalen vanwege de coronacrisis? Neem dan contact met ons op via e-mail (financienidealisnl). Wil je jouw verhaal persoonlijk toelichten? Geef dit dan in je mail aan. Wij nemen dan telefonisch contact met je op. Weet in ieder geval dat we graag met je meedenken om samen tot een oplossing te komen.
Je kunt over dit onderwerp ook meer informatie terugvinden op de website van de Woonbond of de LSVB. De Overheid geeft aan dat getroffen huurders actief op zoek moeten naar mogelijkheden die de getroffen maatregelen bieden voor ondersteuning bij hun financiële situatie. Je kunt hiervoor de website van de overheid raadplegen. 

Kan ik gewoon verhuizen?
Ja, dit kan gewoon. Hou je hierbij ook weer aan de richtlijnen van RIVM. Probeer de verhuizing dus met zo min mogelijk mensen te organiseren.

Ik werk vanuit huis, maar mijn internet is traag
Omdat veel mensen nu vanuit huis werken, kan het inderdaad gebeuren dat het internet trager verloopt. Ziggo doet er alles aan om te zorgen dat iedereen gebruik kan blijven maken van een snelle internetverbinding.

Ik wil een afdelingsfeestje geven, mag dit?
Het is geen goed idee om dit nu te doen. Beperk je sociale contacten zoveel als mogelijk.

We maken gezamelijk gebruik van de wasmachine/droger en andere huishoudelijke apparatuur. Moeten we nog nog ergens rekening mee houden?
Maak afspraken met je afdelingsgenoten over het schoonhouden van deze appatuur. Je kunt hier nog meer huishoudelijke tips lezen.

Hoe werkt het als nieuwe huurder mijn kamer wil bezichtigen?
Geef met het maken van de afspraak direct aan dat dit mogelijk is mits deze persoon geen klachten heeft en zich aan de richtlijnen van het RIVM houdt. Geef ook aan dat ze alleen moeten komen en niet iemand moeten meenemen. Je kunt ook de bezichtiging via video regelen. Of maak zonodig foto's. Regel het zo waar jij je prettig bij voelt. 

Ik woon op een niet-studentenkamer. Hoe gaat het met de voorcontrole bij vertrek?
Voorlopig doen we geen voorcontroles meer. Twijfel je hoe de ruimte moet achterlaten, neem dan contact op met de beheerder.

Hoe zit het met onderhoud?
Door het online volgen van lessen zijn veel studenten op hun kamer. Daarom zullen we het planmatig onderhoud dat overlast veroorzaakt tot eind juni niet uitvoeren. Het kan zijn dat een paar onderhoudswerkzaamheden wel doorgaan, maar dit doen we alleen als we goede afspraken kunnen maken met de bewoners en de overlast tot een minimum kunnen beperken.

Ik heb mijn kamer opgezegd maar zit in het buitenland en kan niet zelf mijn kamer leeghalen. Wat nu?
Probeer dit zoveel mogelijk via kennissen of vrienden te regelen. Lukt dit niet, dan kan verhuisbedrijf Bongers te helpen. Neem hiervoor contact op met jouw beheerder.

Ik maak me zorgen als er een volledige lock down komt. Wat is dan het beleid van Idealis?
Gelukkig is er nu nog geen sprake van een lockdown. Als deze er wel komt, dan kijken wij naar oplossingen om onze huurders toch zo goed mogelijk te kunnen helpen.

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden